CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
KOMUNITI
PENDIDIKAN ISLAM
2007/2008
FAKULTI PENDIDIKAN
PROGRAM PENDIDIKAN ISLAM
UKM
Photobucket

I made this widget at MyFlashFetish.com.

THE MOST POPULAR OF NISAK


Tuesday, January 27, 2009

kAU keSAYANGanKU....


Glitterfy.com - Glitter Graphics


Semalam saya ada membaca nukilan dalam blog sahabat saya. Bait-bait ayatnya begitu menyentuh perasaan saya. Tautan kata-kata yang terlakar itu lantas menyedarkan saya tentang sesuatu.
Kasih sahabat.....
Dulu saya pernah kata pada seorang sahabat saya...
"Saya nak cari sahabat...
sebab rasa dekat macam kerabat...
saya tak nak cari kawan...
sebab mungkin kita akan berlawan (bergaduh...)"
Masih segar lagi dalam ingatan saya akan bait-bait ucapan yang saya lontarkan buat sahabat saya itu....
Saya sayangkan dia sebab bagi saya dialah kawan terbaik yang pernah saya ada....
Namun...
Entah kenapa tidak terluah...
Bagi saya.....
Dialah sahabat yang....
"Meredakan rindu mendamaikan kalbu
Tak mungkin kutemu iras sentuhanmu
Biarpun kuredah seluruh dunia
Mencari gantimu"
Namun...
Entah kenapa...
"Betapa sukarnya menyusun bicara
Meluahkan rasa menuturkan sayang
Kasih yang terlimpah hanya sekadar tingkah
Cuma ungkapan kebisuan yang melindungkan kalimah rahsia"
Mungkin kerana kami berkawan baik....
Jadi saya merasakan...
Tak perlulah saya luahkan.....
"Apakah yang hilang andai dilisankan
Bait penghargaan penuh kejujuran
Tak mungkin terlihat cinta yang merona
Jika hanya renungan mata yang bersuara
Bukan tutur kata"
Sekarang saya sedar...
Memang betul.....
"Tiada lagi ertinya pengucapan
Andai akhir nafas di hujung helaan
Sebelum mata rapat terpejam
Usah biar kehilangan
Menggantikan lafaz yang tersimpan"
Namun..
saya tidak sempat mendapat peluang seperti itu...
Akhirnya....
Dia pergi meninggalkan saya dengan seribu kenangan manis yang pahit untuk dikenang...
Tak pernah sekalipun saya cakap yang saya sayangkan dia......
Dia pun macam tu....
Tapi hubungan kami memang baik......
Dan persahabatan kami terus segar dan mekar berkembang...
Hinggalah satu saat......
Sayup-sayup kedengaran di telinga saya..
yang....
"Dia dah takde....."
Masa tu..
Betapa menyesalnya saya kerana tidak pernah cakap...
yang saya sayangkan dia....
Dan sampai sekarang....
Saya masih lagi tertanya-tanya..
Adakah dia tahu yang saya sayangkan dia......?????

0 comments: